Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării în site, accepţi modul în care folosim aceste informaţii. Află mai multe aici

X

Institutul Reuters a publicat recent Digital News Report 2018. Raportul a fost realizat ca urmare a unui sondaj derulat în 37 de țări ale lumii, printre care și România, și relevă obiceiurile de consum media în era digitală. Printre elementele principale surprinse în raport, se numără încrederea în media, modelele de business online, impactul pe care îl au schimbarea algoritmilor Facebook și creșterea popularității platformelor și aplicațiilor de mesagerie instant.
În raport, sunt incluse informații despre o serie de indicatori care relevă obiceiurile românilor în ceea ce privește consumul de media în era digitală. Ne vom opri asupra surselor de informare preferate de români. În cele două grafice de mai jos, sunt surprinse sursele de informare pe care românii declară că le-au accesat în ultima săptămână.

grafic art 62 1

Sursa datelor: Digital News Report, 2018, http://www.digitalnewsreport.org/survey/2018/romania-2018/

grafic art 62 2
Sursa datelor: Digital News Report, 2018, http://www.digitalnewsreport.org/survey/2018/romania-2018/

Cele două grafice surprind faptul că sursele media tradiționale sunt preferate în detrimentul surselor media online. Datele arată că sursele preferate de informare în rândurile românilor sunt televiziunile de știri (PRO TV, Digi24 și Antena 1). La popul opus, cel mai puțin accesate surse de informare sunt ziarele în format tipărit (Libertatea și Evenimenul zilei). În ceea ce privește sursele media online, website-urile televiziunilor de știri (Știrile ProTV online și Digi24 online) sunt în topul preferințelor românilor, urmate de Ziare.com, Yahoo! News și Hotnews. Aceste date sunt în concordanță cu rezultatele obținute la nivel național, cu ajutorul Barometrului „Percepțiile românilor privind mass media în România”, realizat în proiectul „Starea Națiunii”, în luna martie 2018. Graficul și interpretarea rezultatelor referitoare la consumul de media în rândurile românilor se regăsesc la: http://starea-natiunii.ro/ro/25-facts-figures/213-consumul-media-si-incredere-in-media-in-era-dezinformarii-digitale.  

Informaţii statistice referitoare la alți indicatori din domeniul Cercetare, dezvoltare, inovare sunt disponibile pe site-ul proiectului „Starea Naţiunii”.
www.starea-natiunii.ro